KNSB
De Koninklijke Nederlandsche Schaatsenrijders Bond is een eigentijdse sportbond die zich actief inzet voor de verdere versterking en promotie van de schaats- en inline-skatesport in al zijn facetten. Als nationaal overkoepelend orgaan geeft de bond richting aan ontwikkelingen die in het belang zijn van de top-, wedstrijd- en breedtesport. Samenwerking met partners binnen en buiten de schaatssport is vanzelfsprekend, evenals een goede balans tussen de inzet van vrijwilligers en professionals. .

Kunstijsbaan “De Westfries”
Kunstijbaan “De Westfries” is gelegen in Hoorn en geeft tal van mogelijkheden op het gebied van schaatssport.

Natuurijswijzer
Wegwijs op natuurijs: Schaatsen op veilig ijs.

Schaatsen.nl
Alles over schaatsen

Schaatstochten Informatie
Schaatstochten.info – Alles over schaatsen op natuurijs en een overzicht van de ijsclubs en toertochten in Nederland. .

Vereniging Koggeschuiten
Vereniging Koggeschuiten uit Onderdijk.